Meer bossen

Bosaanplanting met BOS+

Om broeikasgassen te absorberen, hebben we de natuur nodig. Daarom slaan we de handen in elkaar met BOS+, en planten we een boom voor elke tien handtekeningen die we verzamelen op de petitie van Sign for my Future.

BOS+ zet zich in voor bosbehoud, bosbeheer en bosaanplanting in Vlaanderen en de rest van de wereld. Samen met die Vlaamse organisatie willen we een bosgebied aanplanten in de Vlaamse Ardennen. Omdat we de kracht van een bos willen delen met onze partners, klanten en onze buurt, creëren we van maart tot april 2019 een bosbeleving rond onze kantoren.

Als duurzame ethische bank investeren we bovendien in projecten die bijdragen tot een gezondere luchtkwaliteit. Zo sturen we kapitaal de juiste richting in.

Bekijk onze andere initiatieven

vdk mobiliteit badge

Duurzame mobiliteit

Auto’s zijn op vliegtuigen na het vervuilendst in het verkeer. Om hun impact op het klimaat te beperken en de toekomst van onze (achter)kleinkinderen veilig te stellen, tekende vdk bank als eerste financiële instelling de Green Deal Gedeelde Mobiliteit van de Vlaamse overheid.

Hernieuwbare energie

Om ons energieverbruik te verduurzamen, doen we een beroep op de energiecoaching van Stad Gent. Op de hoofdzetel van vdk bank en in ons kantorennetwerk investeerden we al in tal van energiebesparende maatregelen. En we zijn de huisbankier voor schone buurtinitiatieven zoals EnerGent.

vdk bank
Sint-Michielsplein 16